ΝΥΝ ΕΠΕΣΤΗ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΑΣΜΟΥ

06,Ιαν

Από τα αρχαία χρόνια απασχολούσε τους ανθρώπους το μυστήριο του χρόνου, που τρέχει και χάνεται σαν όνειρο, άπιαστη σκιά. Κι εμείς στενοχωρούμαστε, ανήσυχοι για το άγνωστο, αόρατο μέλλον. Ερωτήματα πολύ σοβαρά θα βασανίζουν τους ανθρώπους, εκτός κι αν αποδεχτούν το Λόγο του Θεού, που, καθώς είπε ο Κύριος, θα επαληθευτεί, μέχρι και την τελευταία του λέξη.

 Σύμφωνα με τη χριστιανική αντίληψη, ο Άκτιστος, άχρονος, υπερβατικός Θεός, δημιουργώντας τον κόσμο, το ηλιακό μας σύστημα και τη ζωή, εισάγει προοδευτικά και όλα τα πλάσματα στο χρόνο. Επεμβαίνει στην ιστορία, που θα φτάσει σ’ ένα μυστηριώδες τέλος, όπως Εκείνος έχει ορίσει. Με τη Σάρκωσή Του η ανθρώπινη ιστορία μοιράζεται στα δύο: τα πριν και μετά το Χριστό, που, ενώνοντας τη θεϊκή και την ανθρώπινη φύση, μετέχει στα γήινα κι υποβάλλεται στους περιορισμούς του τόπου και του χρόνου, αλλά ανοίγει και την αναστάσιμη, ελπιδοφόρα προοπτική του μέλλοντος αιώνος, με τα γεγονότα της ζωής και την Ανάστασή Του.

«Νυν επέστη ο καιρός ο πάντας αγιάζων». Ο κόσμος οδεύει προς τα έσχατα, στον ερχομό της «Ημέρας Κυρίου». Οι Πατέρες διεξήγαγαν μεγάλο αγώνα, για να αντικρούσουν απόψεις των αιρετικών, που κατέληγαν σε τρομερές πλάνες σχετικά με το πρόσωπο του Χριστού. Κι έρχονται οι σύγχρονες επιστήμες να επαληθεύσουν σε μεγάλο βαθμό την Αγία Γραφή και την ερμηνεία του Μεγάλου Βασιλείου( με την «Εξαήμερο»), η μορφή του οποίου κακοποιείται βάναυσα- θύμα στο βωμό του εμπορίου. Ως χριστιανοί, βιώνουμε το «λειτουργικό χρόνο» της Εκκλησίας, ο οποίος, με κέντρο τη Θεία Ευχαριστία, εξαγιάζεται και εισάγει στη Βασιλεία του Θεού. Μέσα στην απέραντη θάλασσα του πρόσκαιρου τούτου βίου, το καράβι της Εκκλησίας ταξιδεύει, άλλοτε με μπονάτσα κι άλλοτε με τρικυμίες και κλυδωνισμούς. Eυτυχισμένοι όσοι την αγαπούν και την εμπιστεύονται, αφού «καπετάνιος» είναι ο ίδιος ο Χριστός. Αυτός την οδηγεί με ασφάλεια στο απάνεμο λιμάνι της Αιωνιότητας.

Η αρχή και το τέλος του χρόνου βρίσκονται στη βούληση του Δημιουργού. Δυστυχώς, είναι πολλοί εκείνοι που δεν προβληματίζονται για το Επέκεινα. Δεν αναζητούν το σκοπό της υπάρξεως, το βαθύτερο νόημα της ζωής και του άπαξ επερχόμενου θανάτου. Προφανώς, θεωρούν περιττά τα Μυστήρια της Εκκλησίας- τη Λατρεία γενικά- και το Λόγο του Θεού. Υποτιμούν την Παράδοση, τις εκκλησιαστικές Εορτές, λατρεύοντας τη φύση, τη διασκέδαση, την καλοπέραση, τις εφήμερες χαρές: «ανέορτη ανοησία» στη «βοσκηματώδη» ζωή (Χρήστος Γιανναράς). Σπαταλούν  χρήματα, δυνάμεις και πάνω απ’ όλα το χρόνο τους, μέσα στην πολύπλευρη κρίση, στους δύσκολους καιρούς μας. Τέτοια αχαριστία και αγνωμοσύνη προς το Θεό! Τόσο αντεκκλησιαστικό «πνεύμα-παιδί» του Υλισμού και του Μηδενισμού, στα σπλάχνα της δύσμοιρης Πατρίδας μας, δε θα μπορούσε να φανταστεί ούτε ο Ντοστογιέφσκι!

Όχι μόνο την Πρωτοχρονιά αλλά διαρκώς η Εκκλησία μας δέεται να ευλογεί ο  Κύριος τους χρόνους και τους καιρούς. Κι επειδή δεν ξέρομε την ώρα του θανάτου μας, καθώς και της ελεύσεως Εκείνου, οφείλουμε να αξιοποιούμε το χρόνο και τα χαρίσματά μας εκκλησιαστικώς, προσδοκώντας τη Δευτέρα Παρουσία. «Λέγει ο μαρτυρών ταύτα. Ναι έρχομαι ταχύ» (Αποκ. 22, 20).Μακάρι να είμαστε έτοιμοι να  απαντούμε: «Ναι, έρχου, Κύριε Ιησού»! ΑΜΗΝ.

Καλή και ευλογημένη Χρονιά. Νίκος Σιγανός, θεολόγος

Ενορία Ευαγγελίστριας – Λήψη από ελικόπτερο

Κοπή Βασιλόπιτας με τον Κώστα Μακεδόνα 21/1/2018

Παρασκευή πρόσφορου

     

Επισκέπτες της Ιστοσελίδας

3094805

RSS Ορθόδοξος Συναξαριστής

  • Το εορτολόγιο της ημέρας
    ..:: Ορθόδοξος Συναξαριστής ::..Σήμερα 21/11/2019 εορτάζουν:Εισόδια της ΘεοτόκουΌσιος Προκόπιος της Βιάτκα ο δια Χριστόν σαλόςΣύναξη της Παναγίας Χαβιαράς στην ΒέροιαΣύναξη της Παναγίας της Χοζοβιώτισσας στην ΑμοργόΣύναξη της Παναγίας της Οδηγήτριας στην ΚίμωλοΣύναξη της Παναγίας της Μαλτέζας στην ΣαντορίνηΣύναξη της Παναγίας της Κουνίστρας στην ΣκιάθοΣύναξη της Παναγίας στο Κακόβολο της ΚύθνουΣύναξη της Παναγίας των Εισοδίων (του […]
Go To Top