ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ (Μάρκ. Β΄,1-12)

22,Μάρ

Η θεραπεία της παραλυσίας

Ακολουθούμε νοερά τον Ιησού Χριστό στις πρώτες μέρες της δράσης Του στις ακρογιαλιές της ιστορικής Λίμνης της Τιβεριάδας, όπου έχει καταρτίσει τον κύκλο των πρώτων μαθητών και με την όλη παρουσία Του δείχνει τη δισυπόστατη φύση Του, το θεανδρικό Πρόσωπό Του. Στη διήγηση του Ευαγγελίου αυτής της Κυριακής, οι άνθρωποι αντιπαρατίθενται προς τον Κύριο. Κι είναι αρκετά ενδιαφέρον να δούμε τα αποτελέσματα αυτής της «σύγκρουσης», στην οποία Εκείνος αποκαλύπτεται ως ο μοναδικός  Λυτρωτής.

Τα γεγονότα εξελίσσονται στην Καπερναούμ, τη μεγαλύτερη πόλη της περιοχής και το κέντρο της δράσης Του στη Γαλιλαία. Με το άκουσμα της αφίξεώς Του, κόσμος πολύς μαζεύτηκε στο σπίτι στο οποίο δίδασκε, ώστε να γίνει μεγάλος συνωστισμός. Τέσσερις άντρες σηκώνουν ένα παραλυτικό και μη μπορώντας να πλησιάσουν από την πόρτα, ανεβαίνουν στη στέγη, την τρυπούν και τον κατεβάζουν μπροστά στον Ιησού! Ο φιλεύσπλαχνος Κύριος, βλέποντας την πίστη τους, λέει στον παραλυτικό: «παιδί μου, σου συγχωρούνται οι αμαρτίες». Κάποιοι Γραμματείς μένουν έκπληκτοι. Συλλογίζονται ποιος είναι αυτός που τολμά να συγχωρεί αμαρτίες, πράγμα που μόνο ο Θεός το μπορεί. Εκείνος, «διαβάζοντας» τη σκέψη τους, για να δείξει ποιος «κρύβεται» πίσω από τα φαινόμενα, ανοίγει διάλογο μαζί τους και διατάσσει τον παραλυτικό να σηκωθεί, να πάρει το κρεβάτι του και να πάει στο σπίτι του. Και, ω του θαύματος, αυτός υπακούει και αναχωρεί, μπροστά στα έκπληκτα μάτια όλων, ώστε να θαυμάζουν, να δοξάζουν το Θεό και να ομολογούν πως δεν ξαναείδαν τέτοιο γεγονός!

          Ξέρομε ότι ο Κύριος από την αρχή δίδασκε «ως εξουσίαν έχων». Αυτός που δημιούργησε τα πάντα με σοφία και αγάπη, ήταν φυσικό να εντυπωσιάζει τα πλήθη, ώστε να ομολογούν ότι «ουδέποτε ούτως ελάλησεν άνθρωπος» (Ιωάν. Ζ΄, 46). Άλλωστε, αγκαλιάζει ως στοργικός Πατέρας μικρούς και μεγάλους ως παιδιά Του. Και, όπως στη σημερινή ευαγγελική περικοπή, έτσι και σε πολλές άλλες περιπτώσεις εκδηλώνεται η διορατικότητά Του.

Οι άνθρωποι εντυπωσιάζονται από τα θαύματα. Και ενώ ολόκληρο το Σύμπαν, η ζωή, τα έμψυχα και τα άψυχα όντα  «διηγούνται» τη δόξα του Θεού, πολλοί θέλουν να βλέπουν «σημεία», για να πιστέψουν. Τα ευαγγέλια βέβαια είναι γεμάτα απ’ αυτά. Πώς όμως τα εξηγούσαν οι άνθρωποι τότε και πώς τα δεχόμαστε κι εμείς, είναι μεγάλο ζήτημα. Πολλές φορές, μέσα στον πόνο μας επιζητούμε το θαύμα. Τη θεραπεία των ασθενειών που μας ταλαιπωρούν και δοκιμάζουν τις αντοχές μας. Άραγε ξέρομε τί μας συμφέρει αληθινά; Αναρωτηθήκαμε μήπως ο Θεός επιτρέπει να παιδευόμαστε για το πνευματικό μας όφελος;

Η άφεση των αμαρτιών που παρέχει ο Ιησούς σκανδαλίζει τους κακοπροαίρετους Γραμματείς και Φαρισαίους. Κι όμως, αυτή φαίνεται να είναι η σπουδαιότερη πράξη. Γι’ αυτό ακριβώς και πολλοί τη χαρακτηρίζουν ως «νέα δημιουργία». Ως αρχή μιας καινούργιας πορείας. Η συναναστροφή Του με παρακατιανούς, αμαρτωλούς και ανήθικους ανθρώπους, προβάλλεται έντονα στη λατρευτική ζωή της Εκκλησίας, που  συνεχίζει το θεραπευτικό Του έργο. Με τα άγια Μυστήρια και μάλιστα της Μετάνοιας και της Θείας Ευχαριστίας, λευκαίνονται οι ψυχές. Καταπολεμούνται τα πάθη και οι δαιμονικές επιρροές. Μα οι καρδιές μας, δυστυχώς, πολλές φορές είναι σκληρές σαν πέτρες, κλεισμένες σα φυλακές ερμητικά και δεν ανοίγουν να χωρέσουν τους συνανθρώπους, τα αδέλφια, τους συντρόφους, τα ίδια τα παιδιά μας!

          Κοιτάξτε, αγαπητοί μου, τους τέσσερις ανθρώπους που σηκώνουν τον παραλυτικό, πόση αγάπη τρέφουν γι’ αυτόν και πόσο ζωντανή πίστη δείχνουν! Πίστη, ελπίδα, αγάπη: το ευλογημένο τρίπτυχο με τα εκπληκτικά αποτελέσματα. Αυτές χρειαζόμαστε και σήμερα, καθώς μια «πνευματική παραλυσία» φαίνεται να κυριαρχεί παντού. Χωρίς το Χριστό, ολόκληρη η ανθρωπότητα παραδέρνει, με «παραλυμένα» πολιτικοοικονομικά μοντέλα και συστήματα, θρησκείες, ιδεολογίες, θεωρίες, θεσμούς. Και είναι τραγικό να περιθωριοποιείται η Πίστη μας ως δήθεν ιδιωτική υπόθεση-αντίληψη εντελώς αντίθετη προς την Παράδοση και τον κοινοτισμό του λαού μας. Είναι κρίμα κι άδικο να επιβάλλει η Πολιτική εξουσία το «ουδετερόθρησκο» στην Ορθόδοξη Πατρίδα μας, με πλείστες οδυνηρές συνέπειες, υπό το δόλιο πρόσχημα του «σεβασμού των ατομικών δικαιωμάτων»!

«Φως Χριστού φαίνει πάσι»:  ιδιαίτερα στις κατανυκτικότατες ιερές Ακολουθίες της Μεγάλης Σαρακοστής ηχεί λυτρωτικά. Ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, ο γίγαντας της ησυχαστικής παραδόσεως, που γιορτάζουμε σήμερα, αναλώνοντας τη ζωή του στη θεολογία του Θαβωρείου Φωτός και των άκτιστων ενεργειών του Θεού, διέλυσε τις πλάνες των δυτικοφρόνων διανοουμένων. Τέτοια πνευματικά αναστήματα αναδύονται κατά καιρούς στην Ορθόδοξη Ανατολή, αναζωογονώντας την πίστη και καλώντας μας να αντιστεκόμαστε στις δυνάμεις του σκότους και στη γενική ηθική παραλυσία, ως  «τέκνα φωτόμορφα» της Αγίας Εκκλησίας.

   Νίκος Σιγανός, θεολόγος

Ενορία Ευαγγελίστριας – Λήψη από ελικόπτερο

Κοπή Βασιλόπιτας με τον Κώστα Μακεδόνα 21/1/2018

Χριστουγεννιάτικες μελωδίες από την χορωδία της ενορίας Ευαγγελίστριας Αγίου Νικολάου

Παρασκευή πρόσφορου

     

Επισκέπτες της Ιστοσελίδας

RSS Ορθόδοξος Συναξαριστής

  • Το εορτολόγιο της ημέρας
    ..:: Ορθόδοξος Συναξαριστής ::..Σήμερα 17/08/2019 εορτάζουν:Άγιος ΜύρωνΆγιοι Στράτων, Φίλιππος, Ευτυχιανός και ΚυπριανόςΆγιος Δημήτριος ο Μοναχός από τη Σαμαρίνα της ΠίνδουΆγιοι Παύλος και Ιουλιανή και οι μαζί μ' αυτούς μαρτυρήσαντες Στρατόνικος, Κοδράτος και Ακάκιος οι δήμιοιΆγιοι Θύρσος, Λεύκιος, Κορωνάτος και η συνοδεία τουςΣύναξη της Υπεραγίας Θεοτόκου εν τοις ΑρματίουΌσιος ΑίγλωνΌσιος Ηλίας ο ΝέοςΆγιος Μακάριος ο ΟσιομάρτυραςΌσιος […]
Go To Top